راهنمای آموزشگری

راهنمای آموزشگری برای علاقمندان به آموزشگری

راهنمای آموزشگری

راهنمای آموزشگری برای علاقمندان به آموزشگری

  • ۰
  • ۰

نکات مهم در دکلره موها

در صورتی که قصد دارید موهایتان را دکلره کنید و با روشن کردن موها، آن را به پایه ده برسانید باید نکاتی را رعایت کنید که علاوه بر روشن کردن موها، کوچکترین آسیبی هم به موها نرسد. در این مقاله نکات مهم برای دکلره موها مرور شده است که می تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند.

چگونه دکلره مو ها را بدون آسیب به موها انجام دهیم؟

یکی از نکات مهم هنگام رنگ کردن مو این است که موها کاملا سالم باشند، بنابراین قبل از رنگ مو هنگام دکلره باید خیلی مراقب آسیب دیدن موها باشیم. روشی که در زیر بیان می شود می تواند آسیب ناشی از دکلره به موها را کاهش دهد اما حتما وقتی موهایتان را دکلره می کنید، از چک کردن موهایتان در زمان های مشخص غافل نشوید.

برای انجام این کار این گونه عمل کنید:

مرحله اول روشن کردن مو: ابتدا با اکسیدان شماره دو کار را شروع کنید و سی دقیقه مکث کنید و سپس موها را بشویید.

مرحله دوم روشن کردن مو: از اکسیدان شماره سه استفاده کنید و بعد از بیست دقیقه مکث موها را بشویید.

مرحله سوم روشن کردن مو: از اکسیدان شماره یک استفاده کنید و یک ربع مکث کنید و به مدت 5 دقیقه شوک اکسیژنه دهید و موها را بشویید.

قبل از دکلره مو به نکات زیر توجه کنید:

  • پودر دکلره با کیفیت بخرید.
  • پودر دکلره را وقتی در ظرف می ریزید نباید غبار زیادی داشته باشد.
  • از زمانی که پودر دکلره را با اکسیدان مخلوط می کنیم تنها 30 دقیقه خاصیت خود را حفظ می کند. پس اگر یک مو خیلی بلند را می خواهید دکلره کنید به اندازه کل موها مخلوط دکلره را آماده نکنید. حتما قبل از شروع دکلره کردن یا روشن کردن مو با پماد بتامتازون پوست دور صورت و کف سر را چرب کنید تا پوست دچار سوزش و قرمزی نشود.

معرفی و کاربرد پودر دکلره قرمز

کاربرد پودر دکلره قرمز

امروزه از پودرهای رنگی بسیاری استفاده می شود که البته آنها هم قواعد خاص خودشان را دارند و در صورتی که به صورت مناسب ترکیب شوند می توانید براقیت مو بدون هیچ گونه رفله ای را تجربه کنید.

در خصوص استفاده از پودرهای رنگی فانتزی که وجود دارد می توان به چند نمونه از آنها اشاره کرد. در ترکیبات رنگی خود تنها به اندازه سه قاشق مربا خوری از پودر استفاده نمایید.

در ابتدا پودر را با اکسیدان مخلوط نمایید و سپس رنگ مورد نظرتان را به آن اضافه نمایید. خوبی این پودرها این است که خاصیت آنتی دمیج (عدم آسیب رساندن به موها) دارد و بدون هیچ گونه نگرانی از بابت آسیب دیدن موهایتان می توانید از این پودرها استفاده نمایید.

از جمله رنگ پودرهای مختلف می توان به این موارد اشاره کرد: پودر قرمز آتشین: با ترکیب این پودر با رنگ های شرابی، آلبالویی و قرمز علاوه بر براق نمودن رنگ مو و افزایش ماندگاری رنگ مو، در صورتی که بخواهید رنگ موهایتان را عوض کنید بدون هیچ گونه آسیبی با دکلره ضعیف موها می توانید پاک کردن رنگ مو را به راحتی انجام دهید.

اگر می خواهید موهایتان را رنگ شکلاتی کنید و نگران رفله زرد و نارنجی هستید که ممکن است در موهایتان ایجاد شود می توانید از پودر دکلره قرمز آتشین استفاده نمایید.

مخلوط پودر قرمز با رنگ هایی مثل زیتونی، دودی و خاکستری باعث درخشان شدن موهایتان می شود.

اگر به دنبال افزایش ماندگاری رنگ مسی نیز هستید و می خواهید به جای رفله نارنجی سایه های قهوه ای در میان موهایتان داشته باشید به مخلوط رنگ مسی خود کمی پودر قرمز اضافه کنید.

نکته مهم: در صورتی که تمایل دارید از پودرهای رنگی به تنهایی استفاده نمایید تنها راه حل آن رساندن موهایتان به پایه 7 و حتی بالاتر می باشد زیرا این پودرها، توانایی باز کردن کوتیکول های مو و روشن کردن موها را نداشته و در نتیجه موهایتان رنگ نمی گیرد.

اکسیدان 12 درصد ممنوع!

اکسیدان 12 درصد ممنوع

دکلره اگر در زمان طولانی تر ولی با درصد کمتری روی موها بماند می تواند هم رنگ موها را روشن کند و موهایتان کمترین آسیب را ببیند. این نکته را توجه داشته باشید که موها در هنگام دکلره تا حدی ممکن است آسیب ببیند که با توجه به جنس موهایتان و یا سابقه رنگ موهای قبلی ممکن است این آسیب متفاوت باشد، اما این آسیب زمانی که موها با روش های اصولی دکلره می شوند، کمتر می باشد.

یکی از اصلی ترین دلایل آسیب رساندن به موها در هنگام دکلره استفاده از اکسیدان قوی است. بنابراین هیچ گاه برای دکلره کردن موهایتان از اکسیدان 12 درصد استفاده نکنید زیرا ممکن است موهایتان به شدت بسوزد.

زمان دکلره کردن دارای استانداردی است که برای رساندن مو به پایه های بالا، در حدود 45 دقیقه باید زمان مصرف شود که این کار را می توان در دو نوبت هم انجام داد، یعنی یک بار به پایه 8 برسانید و بعد از شستشوی این مرحله مجددا مواد را بذارید تا به پایه 11 برسد. برای رساندن به پایه های بالاتر از 11 باید مرحله سوم را هم انجام دهید.

تفاوت بین دکلره و رنگ 000 (رنگ موی سه صفر) چیست؟

تفاوت دکلره و رنگ سه صفر

تفاوت اصلی که بین دکلره و رنگ موی سه صفر وجود دارد این است که دکلره می تواند موهایتان را تا پایه 11 یعنی کاملا روشن برساند. در حالی که رنگ 000 حداکثر تاثیری که روی موهای تیره دارد این است که آنها را به پایه 5 برساند. بنابراین اگر می خواهید رنگ نهایی موهایتان بلوند یخی یا بلوند کنفی خیلی روشن شود، نمی توانید از رنگ موی سه صفر به جای دکلره استفاده کنید.

دومین تفاوت دکلره با رنگ مو سه صفر یا (رنگ موهای روشن کننده) این است که برای رسیدن به رنگ موی بلوند توسط دکلره همیشه باید از تونر استفاده کرد تا زیر توناژ های قرمز یا نارنجی مو از بین برود. در حالی که بعد از استفاده از رنگ 000 تنها گاهی نیاز است که از تونر استفاده کنید.

خانم ها ممکن است بعد از استفاده از دکلره دچار حساسیت، خارش یا سوزش، زخم یا التهاب شوند، چون دکلره ماده ای بسیار قوی است و این عوارض نیز طبیعی است اما رنگ موی روشن کننده یا سه صفر موجب بروز حساسیت یا هرگونه التهابی روی پوست نخواهد شد.

اگر قصد دارید موهای رنگ شده خود را روشن تر کنید بهتر است از دکلره استفاده کنید زیرا رنگ 000 توان از بین بردن رنگ های قبلی را ندارد.

منبع: نکات مهم در دکلره موها

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزش رنگ کردن مو از وبلاگ دترلند بود. در صورتی که تمایل دارید رنگ کردن مو رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش رنگ مو آموزشگاه دترلند شرکت کنید.

  • ۹۹/۰۲/۱۳
  • diako moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی