راهنمای آموزشگری

راهنمای آموزشگری برای علاقمندان به آموزشگری

راهنمای آموزشگری

راهنمای آموزشگری برای علاقمندان به آموزشگری

  • ۰
  • ۰

شما می توانید استایل های گوناگونی به موهای خود بدهید. استایل های مو بسیار متفاوت است و هر فصلی از سال نیز استایل های زیبای خودش را دارد. از این رو اصطلاحاتی که برای استایل دادن به موها نیز استفاده می شود، متفاوت است. در این مقاله با اصطلاحات جدید برای رنگ مو آشنا می شود تا با دانستن آنها به آرایشگر یا رنگ کار خود بگویید که دوست دارید موهایتان را چطوری و به چه سبکی رنگ کنید.

برای خواندن مطلب روی ادامه مطلب در کنار پست کلیک کنید

شما می توانید استایل های گوناگونی به موهای خود بدهید. استایل های مو بسیار متفاوت است و هر فصلی از سال نیز استایل های زیبای خودش را دارد. از این رو اصطلاحاتی که برای استایل دادن به موها نیز استفاده می شود، متفاوت است. در این مقاله با اصطلاحات جدید برای رنگ مو آشنا می شود تا با دانستن آنها به آرایشگر یا رنگ کار خود بگویید که دوست دارید موهایتان را چطوری و به چه سبکی رنگ کنید.

بالیاژ مو چیست؟

نمونه ای از بالیاژ مو

این نوع رنگ کردن ، در واقع هایلایت کردن موها به صورت آزاد و با دست و بدون هیچ گونه فویلی است بنابراین ظاهر طبیعی تری دارد. روش مش با کلاه و فویل طرفداران خاص خودش را دارد اما اگر دقت کرده باشید در این روش ها خطی که بین موهای طبیعی و موهای رنگ شده می افتد ظاهر آن را مصنوعی می کند در حالی که در روش بالیاژ چون با دست و به صورت آزاد هایلایت انجام می شود رنگ موها طبیعی تر می شود. از آنجایی که در این روش ریشه موها تیره تر هست و تا رسیدن به ساقه روشن تر می شود ، با بلند شدن موها نیاز به رنگساژ نیست و حالت طبیعی خود را حفظ می کند. از آنجایی که در این روش از فویل و کلاه استفاده نمی شود این وظیفه رنگ کار شماست که بداند کجاها را باید روشن کند و چطوری باید این کار را انجام دهد که ظاهر زیباتری داشته باشد پس باید به یک رنگ کار حرفه ای مراجعه کنید تا خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد.

روش بالیاژ مو برای چه کسانی مناسب است؟

این مدل رنگ مو به هیچ نوعی از موها محدود نمی شود. هم برای موهای صاف کاربرد دارد هم برای موهای مجعد؛ هم برای موهای کوتاه هم برای موهای بلند، اما در موهای بلند بیشتر خودش را نشان می دهد. علاوه بر آن اگر موهای نازکی دارید که باعث می شود موهایتان کم حجم به نظر برسد می توانید از این روش برای پر حجم نشان دادن موهای خودتان استفاده کنید، یا اگر موهای سفیدی دارید با استفاده از این روش می توانید سفیدی موهایتان را بین هایلایت ها گم کنید.

آمبره مو چیست؟

نمونه ای از آمبره مو

کلمه آمبره (Ombre) به معنی سایه در زبان فرانسوی است. در این روش ریشه موها تیره می باشد و هر چه از ساقه به نوک موها نزدیک می شویم رنگ موها روشن تر می شود. این روش نیز در حال حاضر بین خانم ها بسیار محبوب می باشد.

آیا رنگ موی آمبره مناسب من است؟

رنگ مو به سبک آمبره برای همه افراد مناسب است اما این که از چه رنگی برای موهایتان استفاده شود موضوعی است که حتما باید از رنگ کار خود بپرسید تا او با توجه به تن رنگ پوست شما نظر خودش را به شما بگوید. مثلا در صورتی که پوست تیره دارید رنگ های شرابی و مسی به شما پیشنهاد می شود و اگر پوست روشنی دارید رنگ های کاراملی و بلوند، گزینه های مناسبی برای شماست. فقط قبل از انجام این کار حتما باید موهای شما سالم باشد زیرا با دکلره در پایین موهایتان آسیب بیشتری به آن وارد نشود.

چرا روش آمبره بسیار محبوب است؟

با آمبره لازم نیست نگران رنگ ریشه موهایتان باشید

از آنجا که موها از ریشه رنگ نمی شود بنابراین نیازی به رنگساژ پس از مدت زمان کوتاه ندارد، اگر چه موهای شما ترکیبی از دو رنگ است اما این استایل مو به شیوه ای طبیعی جلوه می کند زیرا موها کاملا با هم ترکیب شوند و رنگهایی که استفاده می شوند مکمل یکدیگر هستند.

مدلی شیک و جذاب است

این سبک از رنگ مو برای روزهای تابستانی بسیار مناسب است. می توانید ترکیبی از رنگ مو ها را داشته باشید که با شخصیت شما مطابقت دارد. نحوه آمبره کردن مو به گونه ای است که شما می توانید از دو تن رنگی متضاد استفاده کنید که با روش آمبره شکلی طبیعی داشته باشد.

عوض کردن رنگ آن راحت تر است

وقتی نمی دانید رنگی مناسب شماست یا نه، با استفاده از این روش وقتی آن را از ساقه موهایتان رنگ می کنید و کل موهایتان را رنگ نمی زنید می توانید بفهمید این رنگ مناسب چهره شما هست یا نه، و عوض کردن رنگ آن در این صورت راحت تر است و اگر آن رنگ خیلی به شما می آمد می توانید بعدا کل موهایتان را آن رنگی کنید.

مدل های پر طرفدار آمبره

آمبره شرابی بلوند

آمبره شرابی بلوند

این مدل روشی مناسب برای شکستن قوانین سنتی رنگ مو می باشد.  از رنگهای قرمز عمیق در ریشه مو ها استفاده می شود و در انتهای آن از بلوندهای روشن تر استفاده می شود. با فر دادن پایین موها می توانید جذابیت این مدل را بیشتر کنید.

آمبره مشکی نقره ای

آمبره مشکی نقره ای

رنگ موی مشکی برای بیشتر تن های رنگ پوست مناسب است. رنگ موی نقره ای روشن در انتهای موها نیز زیبایی آن را بیشتر می کند به خصوص اگر با کمی فر کردن موها حالت طبیعی تری پیدا کند.

آمبره قهوه ای بلوند

آمبره قهوه ای بلوند

این ترکیب رنگ مو برای آمبره رایج ترین است. موهای قهوه ای در ساقه مو که به بلوند در انتهای موها ختم می شود.

سامبره مو چیست؟

سامبره مو

در لغت کلمه سامبره (Sombre) به معنای آمبره نرم موهاست. یعنی این روش شبیه آمبره است اما وقتی موها از تیره به سمت روشن می رود این روشنی و تضاد رنگ ملایم تر صورت می گیرد یعنی موها کم کم روشن می شود که با ترکیب آن با روش بالیاژ باعث می شود حالت طبیعی تری به خود بگیرد. این یکی از جدیدترین و مدرن ترین تکنیک هایی است که جلوه ای طبیعی به موهایتان می دهد.

کالر ملتینگ یا مولتی کالر (color melting)

کالر ملتینگ مو

این روش رنگ کردن مو مشابه آمبره و سامبره است با این تفاوت که از سه رنگ یا بیشتر استفاده می شود. در این روش حتما از رنگ تیره به روشن نمی رویم بلکه می توان از هر رنگی در ریشه شروع کرد و به هر رنگی در ساقه رسید. شما می توانید از رنگ های فانتزی در قالب سبک کالر ملتینگ استفاده کنید که به هایلایت های کهکشانی معروف هستند. این مدل رنگ موها برای دخترخانم های جوان بسیار مناسب است.

منبع: تفاوت آمبره، سامبره، بالیاژ و کالر ملتینگ

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزش رنگ کردن مو از وبلاگ دترلند بود. در صورتی که تمایل دارید رنگ کردن مو رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش رنگ مو آموزشگاه دترلند شرکت کنید.

  • ۹۸/۱۲/۱۸
  • diako moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی