راهنمای آموزشگری

راهنمای آموزشگری برای علاقمندان به آموزشگری

راهنمای آموزشگری

راهنمای آموزشگری برای علاقمندان به آموزشگری

  • ۰
  • ۰

آرایش پوست سبزه و گندمی نکاتی دارد که موقع خرید لوازم آرایشی و استفاده از آنها، باید در نظر داشته باشید. با این نکات، زیبایی طبیعی چهره را بهتر از همیشه به نمایش می‌گذارید بدون اینکه آن را زیر خروارها آرایش پنهان کنید.

لطفا برای مطالعه مقاله روی ادامه مطلب کنار پست کلیک کنید 

افراد مختلف، رنگ پوست متفاوتی دارند به همین دلیل نحوه آرایش کردن و لوازم آرایشی که استفاده می‌کنند، برای همه آدم‌ها یکسان نیست. علاوه بر رنگ پوست، شکل صورت یک فرد و نحوه کانتور کردن آن مشخص می‌کند که باید از چه تکنیک‌ها و لوازمی برای آرایش کردن استفاده کند. موقع خرید لوازم آرایشی، کسانی که پوست تیره‌تری دارند باید در انتخاب رنگ محصولات دقت کنند چون انتخاب رنگ مناسب، نقش موثری در ظاهر افراد دارد و می‌تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند. اگر پوست سبزه دارید برای آرایش کردن و خرید لوازم آرایشی، این موارد را در نظر بگیرید.

ته رنگ پوست خود را شناسایی کنید

رنگ پوست شما هر چه که باشد، سبزه، روشن یا متوسط، آن چیزی که بهتر از همه به انتخاب لوازم آرایشی کمک می‌کند، شناختن ته رنگ پوست است. مثلا موقع خرید کرم پودر باید بدانید که بسیاری از برندهای آرایشی، چند رنگ کرم‌پودر دارند که رنگ آنها دقیقا شبیه هم به نظر می‌رسد ولی برای افرادی با ته رنگ پوست مختلف تولید شده‌اند و تفاوت‌های ریزی دارند. این کرم پودرها در سه مدل عرضه می‌شوند: سرد، گرم و خنثی. ولی این کلمه‌ها به چه معنا است؟ ورای رنگ طبیعی پوست شما، یکی از رنگمایه‌های زیر وجود دارد:

سرد: ته رنگ‌های آبی، قرمز یا صورتی

گرم: ته رنگ‌های زرد یا طلایی

خنثی: ته رنگی بین سرد و گرم

اما چطور ته‌رنگ پوست را تشخیص دهیم؟

تست تشخیص رنگ پوست

تست رنگ سفید و کرم

دو تکه لباس یا حوله به رنگ‌های سفید و کرم بردارید و در حالی که هیچ آرایشی روی صورت ندارید تصمیم بگیرید که کدام رنگ، مکمل بهتری برای پوست شما است. اگر رنگ سفید خالص بهتر بود، ته رنگ پوست شما گرم است و اگر کرم بهتر بود، ته رنگ سرد دارید و اگر هر دو متناسب بود، ته رنگ پوست شما خنثی است.

تست رگ

به رگ‌های روی مچ دست نگاه کنید. اگر سبزرنگ هستند، پس پوست شما ته‌رنگ گرم دارد. اگر رگ‌ها آبی هستند، ته‌رنگ سرد دارید و اگر هر دو رنگ را می‌بینید، ته‌رنگ پوست شما خنثی است.

تست زیورآلات

اگر زیورآلات طلایی به چهره شما بیشتر می‌آید پس ته‌رنگ گرم دارید. ولی اگر زیورآلات نقره‌ای برای شما بهتر است، ته‌رنگ پوست شما سرد است.

نکات مهم برای آرایش پوست سبزه و گندمی و تیره

اگر قصد دارید مانند یک میکاپ آرتیست حرفه ای صورتتان را میکاپ کنید باید موارد زیر را رعایت کنید تا مناسب ترین آرایش را برای پوست تیره خود انجام دهید و چهره ای جذاب تر از قبل را تجربه کنید.

مرطوب‌کننده

کسانی که پوست تیره دارند، به خصوص اگر پوست‌شان خشک باشد، اگر به درستی آن را مرطوب نکنند، ممکن است پوست‌شان کدر و خاکستری به نظر برسد. بعد از حمام و هر بار که صورت خود را می‌شویید، حتما از یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کنید که رطوبت مورد نیاز صورت و بدن را حفظ کند. با مرطوب‌کننده ظاهری شاداب و جذاب خواهید داشت.

ضدآفتاب

اگر پوست تیره دارید به این معنا نیست که برای محافظت از آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب نیاز به کرم ضدآفتاب ندارید. البته پوست‌های روشن‌تر در معرض آفتاب، آسیب بیشتری می‌بینند ولی پوست تیره هم نیاز به مراقبت دارد، بنابراین با در نظر گرفتن ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان، اقدام به خرید آن کنید.

کرم‌پودر مناسب

زدن کرم پودر مناسب به صورت

کرم پودر در واقع پایه هر آرایش است. همیشه کرم‌پودری بخرید که رنگ آن با رنگ پوست طبیعی شما متناسب باشد. همچنین می‌توانید از دو رنگ کرم پودر استفاده کنید. رنگ روشن‌تر برای مرکز صورت و رنگ طبیعی پوست برای اطراف. با این کار پوست شما روشن‌تر به نظر می‌رسد. از پودرهای شفاف اجتناب کنید چون باعث می‌شوند پوست شما کدر و خاکستری رنگ شود. همیشه کرم پودر را روی خط چانه امتحان کنید و اگر مناسب شما نیست، با ترکیب رنگ، رنگ مورد نظر خود را بسازید.

کانسیلر

زدن کانسیلر زیر چشم

برای پوشاندن لک‌های زیر چشم و سایر قسمت‌های صورت، از کانسیلر مناسب استفاده کنید. برای از بین بردن تیرگی زیر چشم کانسیلر را به شکل مثلتی روی گونه‌ها تا کنار ابرو بزنید.

هایلایتر

زدن هایلایتر به صورت

برای اینکه چشمان خود را درشت‌تر نشان دهید، زیر استخوان بالای ابرو، کمی هایلایتر بزنید. بالای لب‌ها هم درست روی برآمدگی لب بالایی هم می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید. روی گونه‌ها نیز می‌تونید از هایلایتر استفاده کنید. به جای هایلایترهای نقره‌ای و صورتی باید از هایلایترهایی که ته رنگ طلایی دارند استفاده کنید.

آرایش چشم

آرایش چشم پوست سبزه و گندمی

آرایش چشم مهم‌ترین قسمت آرایش است که باعث می‌شود چشمان شما درشت‌تر و زیباتر دیده شوند. برای رویدادهای معمولی و روزمره بهتر است که از رنگ‌های روشن برای آرایش چشم اجتناب کنید و از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی و طوسی به عنوان سایه استفاده کنید و آرایش‌ چشم‌تان را با مقدار قابل توجهی ریمل کامل کنید. برای یک رویداد یا مهمانی خاص می‌توانید رنگ‌هایی مثل بنفش و آبی و سبز را امتحان کنید یا رنگ‌هایی مثل مسی و قهوه‌ای.

برای پر کردن ابروها می‌توانید از سایه ابرویی استفده کنید که چند درجه روشن‌تر از رنگ موی خودتان باشد. برای بهتر نشان دادن درخشش طبیعی چهره از سایه‌هایی استفاده کنید که نیمه مات یا براق هستند.

 

برنزر

زدن برنزر به صورت

برنزر یکی از محصولات آرایشی محبوب برای علاقه‌مندان به آرایش است. برنزر باعث می‌شود که پوست شما تازه‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. برای انتخاب برنزر رنگ‌هایی را انتخاب کنید که دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خودتان باشند و حواستان باشد که برنزر را نباید به همه صورت بزنید.

رژ لب

زدن رژ لب مناسب پوست برنز

انتخاب رنگ رژ لب برای کسانی که پوست تیره دارند، انتخاب سختی است. رژ لب های به رنگ بژ، قهوه‌ای، شکلاتی، صورتی، طلایی، بنفش مایل به قرمز، ارغوانی و شرابی استفاده کنید. از رژ لب‌هایی که زیادی براق هستند اجتناب کنید. اگر پوست شما ته رنگ گرم‌تر دارد از رنگ‌هایی مثل هلویی و قرمز مایل به نارنجی هم می‌توانید استفاده کنید.  

رژ گونه

زدن رژ گونه مناسب پوست سبزه

رژ گونه یکی دیگر از لوازم آرایشی جذابی است که باعث ایجاد طراوت و تازگی در ظاهر می‌شود. رنگ‌هایی مثل هلویی تیره، برنز، نارنجی تیره، مرجانی، شرابی و طلایی برای پوست سبزه مناسب است. در مجموع برای پوست‌های تیره باید از رژ گونه‌های تیره‌تر استفاده کنید.

تجربه کنید

از اینکه از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید، نترسید و رنگ‌های مختلف را امتحان کنید. اگر پوست سبزه دارید به این معنا نیست که نمی‌توانید رژ قرمز یا سایه آبی داشته باشید. باید انواع آرایش‌ها را تجربه کنید تا بتوانید بهترین رنگ و ترکیب را برای خودتان پیدا کنید.

چند نکته در مورد آرایش پوست سبزه و گندمی

  • حتما از رژ گونه استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌های گرم مثلا برنز یا صورتی تیره استفاده کنید.
  • پوست‌های تیره‌تر معمولا چرب هستند بنابراین بهتر است از محصولات پودری برای آرایش پوست چرب استفاده کنید.
  • سعی کنید آرایش خود را در ساده‌ترین حالت نگه دارید. از آرایش زیاد اجتناب کنید و اجازه دهید ظاهر طبیعی و رنگ طبیعی پوست شما دیده شود و درخشش و جذابیت آن را با محصولات آرایشی پنهان نکنید.
  • خط چشم‌های رنگی را امتحان کنید مثلا خط چشم‌های آبی، سبز، بنفش و قهوه‌ای تیره. این خط چشم‌ها زیبایی چشم‌های شما را دو برابر می‌کنند.

پوست سبزه زیبایی خاص خود را دارد فقط باید در آرایش آن، دقت بیشتری داشته باشید و البته زیاده‌روی نکنید. با رعایت این نکات در آرایش کردن، می‌توانید ظاهری زیبا و در عین حال طبیعی و جذاب داشته باشید.

منبع: نکات آرایش پوست سبزه و گندمی

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزشی میکاپ و آرایش صورت از وبلاگ دترلند بود. در صورتی که تمایل دارید میکاپ رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش گریم و آرایش صورت آموزشگاه دترلند شرکت کنید.

  • ۹۸/۱۲/۱۸
  • diako moradi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی